Strona główna
  ładowarka do akumulatorów żelowych schemat

natalia portal

Temat: Ładowanie aku żelowych jaku układ
Witam na początku piszę że czytałem różne tematy w sieci i na forum na ten temat i mnie to nie zadowoliło. Chcę sobie założyć w mustangu aku, kupiłem żelowe i myślałem nad ładowaniem znalazłem schemat instalacji z akumulatorem ale ze zwykłym, wiem również że żelowe aku się inaczej ładuje przez jakiś specjalny układ ma ktoś jakiś schemat takiego układu ? lub jakieś linki czy coś za pozytywne odpowiedzi będę dawał pochwały
Źródło: jawa50.fora.pl/a/a,15534.html



Temat: Ładowanie akumulatora żelowego
Witam,

Czy ma ktoś może jakiś prosty schemat ładowarki akumulatora żelowego? Mam taki 12V 7Ah - wiem tylko tyle, że trzeba go ładować prądem stałym 0,1 pojemności - czyli tu 700mA. Głównie chodzi mi o zabezpieczenie przed przeładowaniem i nadmiernym rozładowaniem.

Bardzo proszę o pomoc
Źródło: forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=17110


Temat: MOVER reanimacja
Nabyłem swoją przyczepką z całym dobrodziejstwem w postaci uszkodzonego Movera.
Urządzonko fajne, nowego sobie nie kupię, no to trzeba istniejące naprawić.
Od stony mechanicznej jestem praktycznie na końcówce, natomiast strona elektyryczna sprawia mi trochę problemów.

Stan jaki zastałem widać na zdjęciu.
Przewody do zasilania wiadomo które (to wiem ).

Pytanie 1.
Jaki akumulator do zasilania. Wiem, że najlepiej żelowy 100 Ah. Czy musi być żelowy ? Jeżeli żelowy to jaka firma? Czy dobra firma = 1000 zł za akumulator ? Czy do ładowania żelowego potrzebny jest specjalny prostownik ?(rozwiązanie tymczasowe)

Jak widać na zdjęciu na podłodze są uchwyty 2, są rówineż dwa otwory po śrubach i pomiędzy nimi wyraźny okrągły odcisk na podłodze 1. Co tam było przymocowane ?

Pytanie 2.
Jak docelowo rozwiązać ładowanie akumulatora. Najlepiej żeby nie były to "solary" za 2000 zł .
Jak wygląda temat ładowania tak dużego akumulatora z alternatora samochodu ?

Na zdjęciu widać dwa przewody z bezpiecznikiem 3. Nie potrafię dojść do czego one są. Przyczepa ma 13 pinową wtyczkę, tam ich nie znalazłem. Oczywiście połączenia we wtyczce nie zgadzają się ze schematem w instrukcji, dla ułatwienia ilość podłączonych kabli też jest inna

Pomóżcie...
Pozdrawiam
Zagubiony Zbyszek
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=4933


Temat: Zasilanie na mrozie
michal5150, w swoim schemacie nie uwzględniłeś spadku napięcia UBE, i napięcie na wyjściu będzie UZ - UBE czyli ok 0,7V mniejsze niż napięcie Zenera.

pawelek-79,
a może kup koszyk,
http://www.allegro.pl/ite..._4_pok_wyl.html /pojemniki na baterie z dekielkiem/ a najlepiej dwa na 4-ry baterie AA lub akumulatorki i połącz je równolegle zwiększysz w ten sposób pojemność dwukrotnie. W przypadku akumulatorów żelowych musisz dodatkowo zaopatrzyć się w ładowarkę. Chociaż taki 6V 4,5Ah może się całkiem fajnie spisywać jednak jest już dosyć słusznych wymiarów i waga co najmniej 1kg.
Natomiast wracając do stabilizatorów napięcia trójkońcówkowych /np LM7806/ to nie ma sensu się bawić, gdyż napięcie wejściowe musi być wyższe od wyjściowego przynajmniej 2-3V aby układ działał poprawnie, a w dodatku napięcie przy obciążeniu akumulatorków dosyć znacznie spada.
Najprostszym rozwiązaniem to to które podał michal5150 w przypadku tego akumulatora 7,2V ciekawe tylko jakie ma napięcie ten akumulatorek przy obciążeniu np 0,5A. Można zastosować stabilizator z samą diodą zenera i rezystorem w ukłądzie dzielnika napięcia, jednak prąd diody może byc zdecydowanie za mały i układ i tak nie będzie działał poprawnie.
Źródło: pentax.org.pl/viewtopic.php?t=18369


Temat: Simson S51N i Ładowanie
Witam
Ja również mam wersje N i zrobiłem instalacje następująco:
-wszystko zasilane z akumulatora
-żarówka H4 35W/35W w przednim reflektorze
-kierunki od jakiegoś ściga
-ładowanie z trzech cewek i zapłon bateryjny
-akumulator żelowy 12V 7,2 Ah ładowany poprzez trzy cewki i moduł ograniczjący prąd oraz regulator napięcia. Schematy znalazłem na elektroda.pl.
-obrotomierz z polda i licznik rowerowy, obudowane ładnie w półce jawy ts 350. W zegarach są kontrolki: kierunków, świateł długich, ładowania, ssania, luzu. W miejsce oryginalnych kontrolek została ładnie wbudowana stacyjka od ursusa
-a przełącznika zespolonego niekupowałem tylko przerobiłem wyłącznik świateł starego typu. Teraz jest tam dźwignia od kierunków.
-przerywacz kierunków elektroniczny od jakiegoś samochodu
-a wiązka od malucha i rozrzutnika:]

Wszystko to kosztowało mnie:
akumulator:25zł
przerywacz: ze złomu
stacyjka: od dziadka
półka od jawy 25zł
kierunki:35zł
układy ładowania: 0zł (zajmuje się hobbystycznie elektroniką)
wiązka: 0zł
obrotomierz od polda:15zł
licznik rowerowy:0zł
żarówka H4:0zł

Razem: 100zł ( to tyle co same "oryginalne kable" od kniazia

Schematy układów możesz znaleźć w dziale patenty jako regulator napięcia i ogranicznik prądu ładowania znajdź na forum jako "regulator do skutera". Nie kupuj żadnej ELBY, EWR, TYRYSTORA bo to jest strata pieniędzy według mnie. Układy te są bardzo prościutkie od środka a są strasznie drogie np. EWR 205 złotych.

Więc zainwestuj trochę chęci i możesz zrobić tak jak ja.
Źródło: simsonrulez.fora.pl/a/a,14260.html







 Tematy
 : natalia portal
 : ładowanie telefonu przez USB rozładowany
 : Ładowarka słoneczna do akumlatorków AA
 : Ładowarka sieciowa Panasonic GD30
 : Ładowacz czołowy do ursusa 4514
 : Ładowarka DSE 901 Przejściówka
 : laptop i ładowarka w bagażu podręcznym
 : ładowarka teleskopowa używane rolnicze
 . : : .
Copyright (c) 2008 natalia portal | Designed by Elegant WPT